teahouse review | eco art village

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Ik heb hippie heaven gevonden hier op Koh Lanta. Tijdens een dagje scooteren reden we er toevallig langs (of toeval? Dit was meant to be!) en bij het zien van al die planten, hoepels en stellages van aangespoeld hout, moésten we hier thee drinken. Daarna kwam ik er nog vaak terug.

Eco Art Village is vorig jaar opgezet door de Poolse Kat (26) en de Thaise Noi (40). Ze kochten een betonnen bunker en bouwden het om tot een bohemian ontmoetingsplek. Er is zoveel te zien, ontdekken en beleven. Drink huisgemaakte thee, knuffel met de geadopteerde katten Yoda en Ronin, lees een boek uit de book exchange, oefen op de slack line en klets met andere vrije geesten. Kat en Noi verkopen zelfgemaakte sieraden, tweedehands kleding en natuurlijke insectensprays. Ze hebben een fire school opgezet, waar je kunt leren om je hoepel- en poi-skills te combineren met vuur. Als je dreads in je haar wilt, kan Kat die voor je zetten. De 22-jarige Bobbie geeft Hatha yogales of leert je nieuwe hoepeltrucs.

SAMSUNG CAMERA PICTURES
SAMSUNG CAMERA PICTURES
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Hatha-yogadocent en hulahula girl Bobbie

Kat: ‘Mijn dagen zijn lang, maar ik doe alleen maar dingen waar ik gepassioneerd over ben. Als ik opsta, geef ik alle planten water. Gedurende de dag maak ik drankjes voor mensen die langskomen, zet ik dreadlocks, maak ik sieraden, geven we circus-workshops met vuur. Tussendoor surf ik over het internet, op zoek naar recepten voor natuurlijke medicijnen en verzorgingsproducten of andere inspiratie.’

Op deze plek vol handbeschilderde bordjes en creatieve energie gaat nog veel meer gebeuren. Kat en Noi willen er hutten neerzetten, zodat gasten ook kunnen blijven slapen. Ze zoeken iemand voor een tattooshop binnen Eco Art Village. Bobbie en partner Ronny vertreken in april naar India voor een intensieve yogadocentenopleiding, daarna willen ze hier een yoga shala bouwen tussen de bomen. Bobbie: ‘We bouwen echt een community op. I like to be part of something.’ Ze heeft plannen voor volle maanceremonies als alternatief op de massale full moon parties. Ze wil iets anders doen met de energie van de maan, bij elkaar komen, verhalen delen. Delen en samenwerken is de sleutel hier. Het Duitse koppel dat bij ze langskomt als ik er ben, maakt flyers en posters voor de plek in ruil voor yoga en sieraden.

SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESthumb_SAM_0696_1024thumb_SAM_0702_1024
Ga je naar Koh Lanta? Ga langs op deze geweldige plek. Je vind het op de weg tussen Long Beach en Old Town, naast het olifantenkamp (waar je dan weer niet heen moet gaan). Ook zonder bezoek aan de Eco Art Village kun je je laten inspireren, zie Facebook.

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Kat aan het werk: ik kreeg mijn dread!